4.9.13

Bir Tasarım Masalı: Yağmurun Dünyası

Yağmurun Dünyası adlı blogun sahibesi için yeni ve özel olarak oluşturduğum tasarımda ilk defa yaptığım tasarımlar arasında kendim dışında bir blogun fotoğrafını tasarıma uyguladım ve renkli ve capcanlı olmasıyla birlikte Alev Hanım için ferah bir yazım alanı da oluşturdum. Şunu da belirtmeliyim ki tasarımı yaparken aynı zamanda kendi bilgilerimi hem tazelediğim hemde yeni eklentiler eklemeyi öğrendiğim içinde ayrıca mutlu oldum. Umarım Alev Hanım da bloguna uygulamış olduğum tasarımı benimde hissettiğim aynı mutlulukla kullanır.

Tasarım Detaylarına geçmeden önce Alev Hanım'ın blogu olan Yağmurun Dünyası'nın bize neler kazandırdığından biraz bahsedeyim.
Yağmurun Dünyası: Gerek bize bir anlamda hayatın içinden fikirler sunup bunları uygulamamızı önerirken gerekse bunları kendi uygulamalarıyla açıklıyor. Hayattaki amacımızdan, iç dünyamızdan ve duygularımızdan bahsediyor ve kısaca hayata ve hayata dair her şeyi Alev Hanım'ın gözüyle dile getiriyor, eliyle yazıyor.

Evet, şimdi de tasarım detayları:

 Headerimizi Alev hanımın blogundaki görsellerden oluşturdum. Alev Hanım headerde birde kedi olsun demişti bende annemi hastaneye götürdüğümde hastane kapısında uyuyan sarı kedinin resmini de tasarıma ekledim. Ayrıca Alev Hanım'ın resmini de tasarıma ekleyerek hoş bir görüntü yakaladım.

Alev hanım konularının dağılımını sağ ve sol kolonlara tasarıma dağıttığı için  tasarımı her ne kadar güzelleştirmeyi amaçlasakta tasarım her zaman kötü görünüme sahip oluyordu. Tasarım Masalları olarak tasarıma uygun açılır bir menü oluşturarak her iki kolon-dada yer alan menüsel uygulamaları buraya taşıyarak alanı genişlettik.

Bu da yine sağ kolon da yer alan ve menüye taşıdığımız iletişim bölümü. Gördüğünüz gibi konu başlığı ve yazı sonuna ayraçlar ekleyerek metin alanını güzelleştirdik. Ayrıca yazı sonu alt bilgisinini ortalayıp birde "Yeni bir yazımızda görüşmek dileğiyle..." ibaresi iliştirdim.


Sosyal iconları sulubuya lekesi şeklinde sağ tarafta siteyle hareket eder bir hale getirim ve altına da yine her blog dizaynımda olduğu gibi yukarı butonu iliştirdim.
Sol kolonda ise Alev Hanımın fotoğrafını sulu boya çiçeklerin oluşturduğu  çerçeveye ekleyerek ve yine boya lekeli başlık altında yeni yazı tipleriyle "Hakkımda" bölümü olarak ekledim. Blogu yabancı okurlarında okuyabilmesi için çevirilerle destekleyip konu sonuna zikzaklar ekledim.

 Yine olmazsa olmaz Blog Butonumuz. Site içeriğine uygun olarak hem sulu boya lekeleri, hem kedi ve hem de yazı fontuyla blog tasarımını destekliyor.

Blog yazarımızın fazla bir uzun yazı yazması doğrultusunda Devamını Oku ibaresini kullandığı an işte böyle bir görsel ortaya çıkacak. Tabi yine ortalanmış biçimde.

Tabi ki blog sonu vedalaşma metni.

Görsel dışı daha bir çok ekleme yaptığım için bunları gizli tutacağım. (Meslek Sırrı) Belki bir gün öğreticilerim arasına eklerim.
Evet, genel olarak tasarım böyle. Açıkçası bu benim para karşılığı yaptığım ilk tasarımım olduğu için biraz heyecanlansam da üstesinden gelebildiğimi zannediyorum.
Eğer sizde böyle güzel bir tasarıma sahip olmak isterseniz aşağıdaki İletişim Formu'nu kullanabilir veya orsselim@gmail.com adresine mail atabilirsiniz.

Yağmurun Damlaları altına ıslanmak istiyorsanız BURAYA buyurun bakalım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder